Jumat, 21 Maret 2014


BAJANG EWEN NDUE KALAMBUEI HALANJA HADARI

Sinde andau ije kongan bajang hasondau dengan ije kongan kalambuei into saran sungei. Bajang manawah kalambuei hayak hamauh : “Lalehan karimetm manggayar, bilak dia miar, ule!” Tombah kalambuei : “Ela mite aku barimet, ule, dia baka aku kalah awim.” Koan bajang : “Amon toto auhm, has kue halanja hadari.” Koan kalambuei : “Amon kalote auhm, ule, tau kea kue halanja, tapi aku balaku entai, andau jewu kue halanja.” Tombah bajang : “Has ih amon kilau te kanahuangm, andau jewu kue halanja.” Ewen ndue hajanji hasondau into saran sungei te kea.

Hemben te kea kalambuei mamumpong kare kolae, mansanan tawah bajang te tuntang mamakat kolae maretei arep ewen hapus saran sungei te.

Amon jari hanjewu, bajang dumah palus mimbit kalambuei halanja. Sana jari tatap, bajang nampara hadari. Ombet katahie hadari, ie mado kalambuei usang balihi, te ie mantehau : “Oi ule, kueh ikau?” “Toh aku, ule”. kuan kalambuei ije hila baue. “Kai, ie jari helo bara aku, lalehan kalambue toh balias bara aku.!” koan bajang.

Te bajang mampalias darie tinai, tuntang mantehau kalambuei. “Oi, ule, kueh ikau?” Tombah tinai kalambuei ije hila baue. “Toh aku, ule!” “Akai, lalehan kalias je kalambuei toh?” koan bajang. Manyangit haream bajang hadari, intehaue, magun tombah kalambuei ije hila baue.

Kalote hante-hante, sampai bajang te uyuh toto, dia olih ie hadari hindai. “Kueh ikau, ule?” koan bajang mantehau kalambuei. Kalambuei hila baue kea tombah, “toh aku, ule.” Koan bajang : “Kalah aku, ule, dia olihku hadari hindai”. Tombah kalambuei : “Ie te ule, ikau je manawah aku. Ela mite aku rangkah ampie, ikau kea ije kalah. Gkgkgkgkkkk… tatawen kalambuei.. herahe…

PETEH PENYANG :
1. Meto satua, olon kalunen uras tege bagie, tege je panjang hai tege je korik, tege je balias, tege je barimet, tege je tatau tege je pehe belom, tuntang kakai tinai

2. Ela manawah oloh beken, ela mambaka, mahina oloh awi dia kilau arep. Ela kea bahiri amon oloh tege kalabien bara itah, itah tege panengan Hatalla je beken je akan kalabien itah.

3. Keleh pintar tuntang harati. Ela maandal ekang kagancang, hapan kea akal pikir je maharagapan akan kahalap taloh handiai.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar