Rabu, 28 November 2012

Indu Sangumang Umba Manggetem Parei

INDU SANGUMANG MAJA PASAH TANA

Metuh jaman huran tege kesah, ije tambi karu-karus mambesei. Ie te mambesei kabuate. Ampin tambi te asi-asi, baju pakayae risai rewei asi-asi tutu.

Katika sasadang ambu andau, tambi je mambesei te, mahalau i
je tana oloh. Balalu tambi tuh, tende intu batang talian oloh je tempun tana te.

Sana tambi te mahuruk jukunge, ie palus lumpat, manyengok oloh tempun tana. Ie manampayah pasah oloh, ampie benyem, balalu tambi te mangahau oloh hung tana te : “ Oiii…. tege kah oloh intu tana tuh…?” kuan tambi te. Salenga tege tumbah bara bentuk tana. “Oiii…. tege ih, ikei tuh rahat manggetem parei. Ka hetuh!” Auh tumbah te.

Ye, palus tambi te, mangguang auh oloh je tumbah nah.
Sana sampai bentuk tana, puna tutu, metuh oloh tempun tana rahat manggetem parei. “Oi … esu…! tau aku umba manggetem.?” kuan tambi te. “Tau bewei tambi, narai kasalae!” kuan oloh tempun tana. “Yoh, are tarima kasih ih. Aku tuh umba manggetem, dia kareh manduan upah, baya awi aku balau kanai, barangai amun aku ulih umba sinde kuman dengan ketun tuh.” kuan tambi te asi-asi.

“Amun kilau te, tambi, nauh ih tambi mentai intu pasah ih, dia usah umba ikei manggetem. Kareh itah kuman intu pasah kanih haya-hayak. Tambi dia usah manguli, umba manggetem parei tuh.” kuan oloh tempun tana.

“Dia, esu…. aku dia tau kuman amun aku dia bagawi, barangai ih aku isut mandohop manggetem.” kuan tambi te. “Yoh, ih, amun kilau te kanahuang tambi.” kuan oloh tempun tana.

Ye, kajariae, tambi te umba kea manggetem parei. Haranan kabakas tambi te barangkah, ie baya dinun ije palundu ih parei je ingeteme. 


Pas bentuk andau, katika malayan bara gawi, oloh tempun tana, mimbit tambi te akan pasah. “Ayu tambi, itah akan pasah helu, malayan tuntang kuman helu, bari panginan jari simpan intu pasah kanih.” kuan oloh tempun tana te.

Sana sampai intu pasah, ewen uras kuman, sambil kea oloh tempun pasah misek, bara kueh asal tuntang jalanan tambi te. Ye tambi te mansanan, basa ie bara lewu ije kejau, jalanae halisang, awi balau kanai, ie tende intu tana tuh.

Sana limbah kuman, tambi je umba manggetem parei te, balaku paramisi buli, kuae : “Ooo… esu… aku handak paramisi buli helu, awi aku handak manuntung jalanangku akan ngaju tinai. Aku are manyewut tarima kasih, tagal kajenta-kajurah ketun, kea hakun mimbit aku manggetem parei, aluh pandinungku isut bewei, tuntang ketun jari mampakanan aku.”

“Dia narai ih tambi, puna itah belum patut hakadohop. Ikei hanjak tagal tambi tau dumah maja intu pasah tana ikei tuh.” kuan oloh tempun tana.

“Mudahan kare tuah rajaki ketun bakarinah.!” kuan tambi te, palus ie muhun akan talian. Balalu tambi te lilap, dia katawan tintu darie.
Oloh tempun pasah tana, tajongon manampayah tambi te palus lilap. Balalu ewen mariksa palundu je hapan tambi te manampunan parei je ingeteme nah.

Oloh tempun tana, tarewen sabanen, sakalinya palundu te uras kuntep bintap amas. Harun ewen tempun tana te barerndeng, palus manyewut tambi je umba manggetem te “indu Sangumang”, je namunan arepe kilau oloh je ampie bakas ongko, asi-asi, tapi manenga rajaki akan oloh je bahalap ateie.

Oloh tempun tana te, manjadi oloh je tatau sanang tagal kare amas je nenga indu Sangumang akan ewen nah.


Peteh Penyang :

1. Itah belum patut mahurmat, marege oloh beken, mahin tinai amun oloh te bakas ongko, asi-asi.

2. Oloh je manyarungan, mampakanan oloh beken dia akan rugi, malah mandahang kare tuah rajakie.


3. Amsal 11:24-25 “Ada yang menyebar harta, tetapi bertambah kaya, ada yang menghemat secara luar biasa, namun selalu berkekurangan. -- Siapa banyak memberi berkat, diberi kelimpahan, siapa memberi minum, ia sendiri akan diberi minum.”

Tidak ada komentar:

Posting Komentar